25 KASIM 2022


 

25.11.2022

Geçmişle uzun uzadıya bir kavgaya tutuşuyorum. Geçmiş mi geçmiş olsun. Ne? Geçmişle kavga edemezsin diyorum. Hayır edebilirim. Edemezsin. Geçmişle kavga ettiğini iddia eden bir yalancısın. Olanlarla hiçbir ilişkin kalmadığını kendine itiraf etmekten korktuğun için kendini geçmişle kavgalı göstermeye çalışıyorsun. Biliyorsun. Kendinle ilgili olup olmadığından bağımsız kendinle ölesiye bir oyuna tutuşuyorsun. Bugün diyorsun ve yeni bir sayfa açıyorsun. Yazmaya başladığın ilk günden beri yazmak için yaşıyorsun. İnsanları dinliyorsun ancak onların senin için ne ifade ettiğini onlara bile itiraf etmek istemiyorsun. Sen eğlenmek istiyorsun içten içe ama eğlencenin ne olduğunu tam olarak bilmiyorsun. Ya da eğlenmek için kafanın güzel olması gerektiğini düşünüyorsun. Aslında dünyanın en açık insanıyım diyorsun. Size diyorum satırlarımın arasında arasanız nasılda virgüllerde salıncak kurduğunu çocukluğum noktaların arkasında bir ağaca ağaç ev yaptıklarını anlarlar. Ancak sen de biliyorsun okumak herkese göre ancak okumaya zahmet etmek kimseye göre değil.

            Amacını sadece bir anlatıcı olmak sanıyorsun değil mi? O sorular bir cevap bulabilirim kendimce. Daha iyisini yapabilirim. Azil gibi hissediyorum. Yazdıklarım zaten yazılmış. Kinyas ve Kayra’nın sayfalarında gezdim bugün. Benim adım Furkan dedim. Ardından uzunca düşündüm nasıl olurdu benim şiirim.

 

            Benim adım Furkan, acı kentinde doğdum.

            Benim adım Hera, doğmadan önce kendimi doğurttum.

            Benim adım İsa, babasız doğdum tanrının oğlu oldum.

            Benim adım Arthur, Kralın koynunda bir kadınım.

            Benim adım Muhammet, tarihi değiştirdim.

           

            Birkaç satır yazdım. Böyle bir şeyler. Yazmak eyleminin zihnimdeki tabusunu yıkabilecek kadar uzun yaşamak istiyorum dedim kendime. Yeniliğe olan arzum, yazarken kendi kalemimin beni yarattığına olan inancım.

            İnanma üzerine

İnanç sorgulanmalı mı?

Sorgulanabilecek olan inanç olur mu?

Sıraya girip, efendim beni sever misin? Demek,

Caiz midir?

            İnançlarımı ve tabularımı yıkıyorum. Bugün yarına yarın düne inanacağım. Bugüne inanmak için yarını bekliyorum.

Yorumlar

Popüler Yayınlar