18 ARALIK 2022

18.12.2022
    Yaşanılan zamanın içinde bulunanlar tarafından sorulması gereken yegane bir soru vardır. Mevcut bulunan bu yaşama hali neyin sonucu? Beni yaşamın kendi bencilliğinden koparıp, empati çukurunda boy vermeme neden olan yazgı, kim tarafından yazılmıştır. Bir direnç, bir öfke, bir sitem ve hepsiyle çelişik duyguların nazarında bir kişi. O kişi olmaya çalışmakta bir beden. Neden? Sorunun bu denli yalınca bir kelimeyle tasvir edilmesi ne ürkünç. İnsanlık, sorulması gereken tek soruyla tanımlanabilmeli. "Neden?" Aslında yalnızca perdenin ardında olan hayatın, yaşam kadar kirli bir kelimeyle tasviri, bir öfkenin sonucu. Çünkü yaşam, eylem olmanın gücünü köklerinde taşıyan ve herkesin zihniyle ayrı karşılıklar yaratacak kudrettedir. Şimdi başkaca sorular sorma hakkını  barındırıyorsa zihnimin arka odasından fırlayan zat. Eline alıp kalemi aynı tabula rasa üzerine şunu yazmalı "Nedenleri kim yarattı?". 
     Soruya verilecek her cevap ürkünç. Çünkü bu sorunun binlerce artçı sarsıntısı meydana gelecektir zihnimde. Ben bu hayatı yaşamak zorundaydım. Bu kişi olmak zorunda olduğum gibi. Değişime inanan kör insanlardan olmamak zorundalığını taşıyorum. Başkaca benler arasında, bu hayat bu evrenin yaratıldığı anda belliydi. Başarısızlık kanıyla yazılmış başarıların arka perdesinde, başaranlar  hep bunu fısıldar içten içe. Bundan başka biri olmam mümkün değildi. Doğduğum anda bugün bunları yazacağım belliydi. Ayni soru neden soruldu?
    Çünkü soruyu, yalnızca küçük bir azınlık anlamak adına tekrar soracak kendine. Ben, ben olmak zorundaydım, nedenler sebebiyle. Tekrar sorulacak aynı soru; Nedenleri kim yarattı?

.
.
Suçlu değilim. Mecburum.
.
.
.
.
Yankılanıyor zihnimin perdesinde yalın bir ses,
Ne demesi gerek diye düşünmeden konuşmakta,

Konuşması gerektiğinin farkında çünkü boş,
Yazmakta hayatı yaşamakla ve sevmekle.

İnsan tanrısıdır, kendi bedeni içindeki ruhun,
Ruh boş bir kalıptır, onu yaratmak insandır.

Nedenler yaratır insanı dünden bugüne,
İlk nedenden sonra her neden bir sonuç.

Soruyu sormaya korkmayan insan için,
Her cevap, soru, her soru korkunç

Yorumlar

Popüler Yayınlar