26 ARALIK 2022

26.12.2022
    Tek bir doğru yok. Doğrular dünyasına hoşgeldiniz. Yalın, sade ve berrak degil midir dogrular? Değil. Ya nedir? Doğrular bilinmezin sırtında, ağır, derin, kayış kadar gevşektir. Doğrularıyla yakın olmanın zararını çekiyor yaşıyor olan. Benim doğrularım, kim onlar, kaç taneler, tonla soru, tek cevap. Doğru diye bir sey yok.
    Doğru, doğurmaktan geliyor bence. O yüzden, yaratılmak zorunda yoktan peyda olan bir çocuk gibi. Doğrular savaşın ortasındaki çocuklar gibidir, zihinde. Sadece onlar masumdur. En büyük bedeli de onlar öder. İnsan kendinden önce saldırır doğrularına. Başkası yapayazsın, hemen saldırır üzerine. Bir tek kendisi savaşabilir çocuk, doğrularıyla. İnsan suretinde gezen fikirlerde bulunur, doğrular arasında.
    Bu fikirlerle doğruları ayırt etmek kolaydır. Fikirleri yaşıyor oluşlarından tanıyabilirsiniz. Doğrular ölüdür. Doğrular fikirlerde dirilme gücüne sahiptir ancak fikirlerin tecellisi doğrular, çoğunlukla aynı bedeni seçmemiş olurlar. Birinin zihninde doğan fikir, bir başka zihine doğruları fısıldar.
.
.
.
.
.
Yaşlı bir adam bir bankta,
Gözleri mavi, gözleri derin.
Yaşlı bir adam bir bankta,
Bin yıldır yaşıyor orada.
Yaşlı adam gülüyor ağzı kulaklarında,
Bir şey anlatıyor bana.
Yaşlı adam bin yıl yaşamış,
Benim yaşayacaklarımı benim adıma.
Yaşlı, adam, iki farklı kişiymiş,
Adam yaşlanmış, yaşlı gençleşmiş.
Yaşlı adam, saçları bembeyaz,
Acaba nerede ağartmış.
Yaşlı gözlerle adam gülmekte,
Acaba kaç kere aşık olmuş.
Yaşlı adam bir masalda,
Acaba hangi başrol o olmuş.
Yaşlı adamın masalı,
Başlamış bir varmış bir yokmuş
Yaşlı adamın masalı,
Bitmiş, sehrin bir yerinde, bir küçücük bankta...

Yol gidiyor, büyüyor adımlarım...

Bir kedi gülüyor bana,
Yanan bir çöp konteyneri,
Bir kedi gülüyor sanki yanıyor evi,
Evini yakmış kedi koyulmuş izlemeye,
Bir kedi gülüyor sebebi belli değil,
Sanki bir cinayet işleniyor,
Bir kedi ağlıyor yuvasız kalmış sanki,
Evime götürsem gelir mi?
Bir kedi ateşin yanında,
Çağırıyorum "gel psi"
Bir kedi ateşi izliyor
Ben yokmuşum gibi

 


Yorumlar

Popüler Yayınlar