19 OCAK 2023

     Zaman tüm hiyerarşik düzenleri yok edebilecek kadar güçlü insan için. Zamanın ne anlama geldiğini anlaması için sıkılması gerekiyor insanın. Sıkılmak bir durumca çok matah değildir ancak görünmez gelişim eylemlerini sır gibi saklar içinde. Aslını anlaması için insanın tamamen hayali olan sıkılmayla yalnız kalması gerekir. 
     Çıkıp bir taşın üstüne öylece göğü seyredebilmek, bunda yalın ve uzun bir sıkışıklık duymak gerek. Sıkılmayı kendi ruhumu sıkan ve geliştirmeye mecbur bırakan bir eylemsi olarak görme yolundayım. Bu yolu biçemsiz bir dişli gibi açık seçik işletmek farkındalığını duyuyorum. Kitap okumanın ölümsüz sıkıcılığının bendeki yan etkisi gibi.
    Okuyor kılmak ve sıkılmak için verdiğim uğraşı düşününce bu denli sıkıcı olmasını beklediğim eylemin sonsuz bir hazzı işgal ediyor oluşu beni okumanın bir inanç olarak yanımda kalacak uçuk bir can kurtaran olduğuna inandırıyor. Okumak eğlencesi, bu denli huzursuz bir bünyede naçiz bir huzur ve düşüncesizlik hissi yaratıyor. Peyami uçuk hayallerini kovalamış uykusunda yazmış. Aslında ben de bu ölümsüzlüğü kovalıyorum. Bütün bilincimi akıtıp kan damarlarımdan bilinçsiz bir özgürlükle yazıyorum. 
    Özgür olmak için sadece dış bilinçleri değil kendi bilincimi de sayıyorum yerlere. Aslında bilincin ne denli sıkışık oluşu, kendisinden bağımsızlık dileyen kurgusal bir ölüm düşüyle can buluyor içimde. Yakın zamanda benim tümel bilgisizliğimin bir edinimi olarak karşımda dikilen bu bilinç beni özgürlük sıfatıyla onurlandırabileğine inanıyor. Kendi bilincimin varsayımsal tavırları, ben'i üç boyutlu evreninde dört boyutlu kurabiyeler düşleyen şişko bir çocuk gibi tasvir etmeme sebep oluyor. Kendi bilincimden sıyrılıp belki ölümü de tanrıyı da daha yalın bir anlamda sıfatlandırabilir hatta iyi bir düşünselde anlamayı dahi başarabilirim.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ahcik
Tanır ve sever ölümsüzlüğü beden
Oysa zihin öyle yorgun düşer yaşamaktan

Ahcik bir bedendir erkek için
Oysa tenin ötesi de vardır aşk için

Tümel bir durum ucuz ve bayat
Belki de ölü ruhun aşkı sakat

Ahcik kumral ve ela 
Bu aşk ucuz fakat fena

Dahil edilsin yaşama yaşanan bütün aşklar
Tanrılar bu oyunda oyun kurucular

Ahcik yolunda ölüm de gerçek kadar var
Tüm hayallerimden çıksa sen kadar var

Hayin bir masal sanır duyan adam
Bu rüyayı kime anlatsan da duymazlar adam

Bir varmış bir yokmuş tüm sofralar yalan
Efendim aşk ahcik ve bir damla mencik porsu yalan

Yorumlar

Popüler Yayınlar