23 OCAK 2023

 

23.01.2023

            Çavdar tarlasında koşan bir çocuk olarak anımsıyorum kendimi. Çocukluğum hakkında anımsadığım şeyler genelde yüzümü güldüren anımsamalar olmasa da tarlanın bir ucundan bir ucuma önümü görmeden koşturduğum basit ve sarı bir anı dolanıyor kafamda. Bakınız bu anıların içinde bir yerde vişne lekeli mavi bir gömleğim var. Ayrıca kırık bir kol, alçı üzerine yazılmış imzalar. Anımsama gücümü elimde tuttuğum sürece o anılar hala benimdir belki de.

            Bir kadın anımsıyorum çocukluğum kendisi olarak parlıyor anılarımın arasında. Zaman geçip toprak ana sırtladığında cesedini hala seveceğim onu diyordum kendime. Anılarımın bir yere çıkacağı yok sadece uydurma hüzünler uyduruyorum kendimce. Hüzün başa çıkması zevkli bir eylem benim için. Hüzünlendiğim için bilincime hücum eden tüm anılar beni üzmek yerine inanılmaz güzel zamanlarım olduğunu hatırlatıyor bana. Geçmişin yaşanmış güzellikleri geleceğin yaşanmamış güzelliklerine inanmamı sağlıyor. Aynanın karşısına her geçtiğimde kendime inanmam gerektiğini düşünüyorum. Bu anıların tekrar yaşanmayacağını düşünmek saçma, buna inanmalısın.

.

.

.

.

.

.

.

.

Hiporetmik nöbetler

 

Zamanın zaman olamayacak kadar genç olduğu yıllarda

Bir kadın zamanın dışına çıkmaya tenezzül etmiş aşkla

Eğer âşık olursa zamanın dışına çıkabileceğini düşünmüş

Henüz zamanın ilk anları olduğundan sevecek biri de yokmuş

 

Kadının zamanın dışında bir imgeye aşık, kaşmış zamandan

Belki zamanın dışında vardır aşk, sevgi içindeki bu şeyden

Zamanda yolculuk değil aşık bir tanrı olmak istiyor

Tanrılar konseyinde şeytan bu kadını konuşmak için söz istiyor.

 

Meclis başkanı sözü bu kadına, aşka vermek istemiyor.

Tüm tanrılar arasında bir uğultu kimse hatırlayamıyor

Şeytan kürsüde üç yüz bin yıllık bir konuşma için söz alıyor.

Adaleti dağlıyor bu aşk diye başlayan konuşma üç yüz bin yıl alıyor

 

Konuşma bitince tanrılar arasında bir oylama yapılıyor

Şeytan aşkın yaratıcısının cezalandırılmasının gerektiği söylüyor.

Aşık yaratıcısı kadını unutmuş aşkı neden yarattığını unutmuş

Sadece uzun soluklu bir yorgunluk düşünüyor, unutmuş

 

Karar yüksek sesle okunuyor. Zaman dışına çıkmak isteyen kadın

Kararı duyan şeytan, gülüyor. Aşk insandan alınıyor sebebi kadın

Şeytan insanı insan yapan aşkı alıyor yaratılmışın elinden

Aşk siliniyor, insan zihninden, dilinden, kaleminden

Yorumlar

Popüler Yayınlar