UCUZ VE PAHALI

 


10.01.2023

            Konuların bağımsızlığını koruyamadığı günler yaşadık. Bize söylenen her şeye inanmak zorunda kaldık. İtiraz etmek istedik. Ölüme direndik. Yıkılan binaların arasında ruhlar topladık. Şairler şiir yazdı. Belki yönetmenler de film çeker. Senaristler senaryolarını tamamlarlar. Tanrı da görevini yaptı. Geçen aydan bugüne her gün güneşle öldük ayla dirildik. Uykunun zerresini damardan şırıngayla aldık. Ölümün anlamını en iyi biz idrak ettik. Bu ülkenin insanları yaşamayı iyi bilir. Başka ülkelerde insanları intihara sürükleyen olaylara gülüyoruz çoğu zaman. Biz yaşamayı çok seviyoruz. Yaşamak istiyoruz.

            Ellerimi açıp dua ediyorum. Sadece çocuklara dua ediyorum. Çünkü çocuklar bizlerden daha kırılgan. Onlar henüz farkında bile değiller neyi atlattıklarını. Yıkık bir binanın altından çıkan çocuklar görüyoruz.  Çocukluğun kırılganlığını tuz buz olan taşlar gibi görüyor, yalnız kalıp düşünüyorum.

            Ucuz hayatlar, feda etmesi kolay olanlar. Pahalı hayatlar feda etmenin gereksiz olduğu hayatlar. Bu kadar ucuzlamasına hayatın diretiyorum. Sadece bir cümle, bir insan koyuyorum adaletin kefesine. Hesabını soracağım sonuna kadar. Hayat bu kadar ayrık değil. Bazı şeyler ne pahalı ne ucuz. Değerlerimiz cüzdanlarımızda çıkıp zihnimizde var olur umarım.

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar