Mutluluk Kuşkudur


Mutluluk Kuşkudur

Bugün hayatımın en mutlu günü. Hayatımın her anında o kadar mükemmeliyetçi oldum ki mutluluk maskem, her zaman yalancılık oldu. Peki kuşku nasıl mutluluğa yol açabilir? Benim bu soruya kendi tecrübelerim aracılığıyla verebileceğim belirli cevaplar var. Bu cevaplar sırasıyla iki koşula bağlı. Birincisi, kendinizin ne olduğundan o kadar emin olmadığınızda bu,sorunun belirsizliği altından olumlamalar ile çıkmanıza sebep oluyor. Ne olduğunuz kesin değilse her şey olabilirsiniz. İkincisi, kuşku duyduğunuz şeyleri olumlu deneysel cevaplarla yaratılabilecek kişisel inanç ve özgüvenle karşılayabilirsiniz. Ne olduğunuzdan kuşku duyduğunuz anda kendinizi yaratmaya karar verdiniz demektir.

Hayatınızın bir anında belirli inançlarla kendinin ne olduğu konusunda değişmez fikirleri olan insanlar tanımışsınızdır. Ben inatçıyım, ben sinirliyim, ben kıskancım, ben egoistim, ben şuyum ve ben buyum derler. Peki “Ben böyleyim. ”in içinde şüphe var mıdır? Bu şüphesizlik insanları değişmez bir kişiliğe sürükler. Burada mutluluğun gerçekten Bruce Lee’nin dediği gibi su olmak olduğunu anladığınızda aydınlanıyorsunuz. Ben sigara içiyorum, ancak istediğim zaman bırakabilirim. Ben sigara içiyorum lakin asla bırakamam. Bu iki cümleden hangisi sigarayı bırakmaya daha yakındır. Tabii ki de ilki dediğinizi tahmin ediyorum. 

Hata tam burada başlıyor. İki cümlenin sahibi de kendilerinden o kadar eminler ki biri bırakabileceğinden emin olduğu için bağımlı olduğunu kabul etmiyor. İkincisi de kabullenilmiş bir çaresizlik yaşıyor. Peki sigarayı bırakmanın doğru sorusu, bizim felsefemize nedir? Şüphe ne zaman başlar?

Ben sigaraya bağımlı mıyım? Aslında bu soru her iki cevapla da son bulabilir. Ancak diğer iki durumun aksine bu soru aktiftir.  Kuantum durumları gibi ölçülmeyi bekler. Bu soruya bir cevap bulmaya çalışın ve göreceğiniz şey başka bir soru olacak. Örneğin, bağımlılık nedir? Gerçek bağımlılık tanımları da size kendiniz hakkında çok geniş bir cevap sunacaktır. 

Mutluluk belirsizliktir. Ne olduğunuzdan emin olmak, için sonsuz kuşkuyla kendinize yaklaşmalı ve bu kuşkuyu her zaman akılcı bir temelin üzerine kurmalısınız. Gerçekleri görmek için asla emin olmamalısınız. 


Yorumlar

  1. Mutluluğun kuşku ve belirsizlik içerdiğini düsünüyorsanız sizin için mutluluk var mıdır yok mudur ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutluluk, vardır. kuşku duyduğumuz yaşamda kuşkulu gerçeklerin var olması gibidir mutluluk da.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar