Bundan Önce


 

Bundan Önce

Anlatmak istediğim öykü hiç yaşanmadı, ben bunları anlatmak için kelimeler aramadım sözlükte. Aslında yaşanması için dua da edilmemişti. Ama anlatacaklarım bir şekilde kağıda yazılmak, hırsla dokunmak istediler. O sırada kaldırımda yürüyordum bir kedi ayağıma dolanmıştı. Ben de sevgiyle gözlerine bakıyordum onu bırakıp gideceğimi bilerek çok seviyordum onu. Herkese öyle yapıyorum zaten. Ellerimi hafifçe çektim üzerinden ve ilk adımlarımda bana eşlik etmesini izledim. Ardından yalnız başıma yürürken karanlık sokakta zihnime karıştı cümleler. Ben de yazdım.

Tüylerim çok güzel olmalı. Beni tanımadığınız için savaşın ortasında olduğumu bilmiyorsunuz. Hayatta kalmak için muhteşem tüylerim olmalı. Eğer yoksa renkler üzerinde karışıp bir resim yaratmıyorsa, hiçbir şeyi yoktur bir kedinin. Ben kediler alemin cinslerinden biriyim. En büyük korkum, tüylerimden; güzelliğimden olmak. Eğer bir gün güzelliğimden olursam tüylerim insanların içindeki güzellikle sevişmezse aniden, yatakta kötü iş çıkarırlarsa ya da ertesi gün sadece kesilmiş tırnaklarımla bir çöpe sokarken bulurum kendimi. Beni ben yapan tek şey güzelliğim. Benim güzelliğim de hiçbir efor yok. Ben güzel olmak için uğraşmadım. Bütün gün yatıyorum. Bu güzellik tüm kapıları açtı bana. Doğduğumdan beri tüm arsızlıklarımla canım ne isterse onu yaptım. Yine de kumum her zaman temiz, yemeğim her zaman en özeliydi. Devlet hastanesine giden insanların haftada bir kliniğe götürdüğü bir kediyim ben. Ben yaşayayım diye kaç kedi ölüyor? Ben daha çok yaşayayım diye ölen insanlar bile var. Her şey beni hayatta tutmak için. Kölelerim çok iyi çalışıyor. Aslında bazen beni anladıklarını sanıyorum. Ancak sonra gözlerimle gözelerine baktığımda, tüm güzelliğim anlamları örtüyor. Zaman, geçmişten geleceğe doğru akarken; ben zamanın akmadığı anlarda uyanığım. Ben çok insana işkence ettim birinin gözünü kör ettim hatta; yine de sevmek zorundalar beni. Kimse dokunamaz bana her şeye rağmen.

Bu hikayeyi yazdım. Yazarken anladım kedi olmadığını. Cümlelerin üzerine basarken kedinin cümlelerini anımsadım.

Eğer güzel değilsem, kafamı bir çöplüğe sokmak zorunda kalırım.

Yorumlar

Popüler Yayınlar